Onderscheidend vermogen

Identiteit vs Imago

Om goed te begrijpen hoe je gezien wordt moet je eerst weten hoe je gezien wílt worden. Oftewel; klopt je imago bij je identiteit?

In de huidige marketingstrategieën is het hebben van een duidelijke identiteit belangrijker dan ooit. Niet je producten, niet je diensten, maar datgene wat je uitstraalt en bent is onderscheidend!

Missie & Visie

De missie geeft weer wat je met jouw bedrijf wil bereiken in de markt waarin jij je begeeft (toekomstbeeld). De visie is een krachtige boodschap waar de organisatie voor staat.

DNA

De term DNA wordt veel gebruikt om de kernwaarden van je bedrijf te bepalen. En die kernwaarden geven je identiteit weer. Belangrijk is om niet te algemene kernwaarden te gebruiken. Woorden als ‘deskundig’ en ‘betrouwbaar’ zeggen bijvoorbeeld niet zoveel als ze niet uitgelegd worden.

Identiteit vs Imago

Om goed te begrijpen hoe je gezien wordt moet je eerst weten hoe je gezien wílt worden. Oftewel; klopt je imago bij je identiteit?

In de huidige marketingstrategieën is het hebben van een duidelijke identiteit belangrijker dan ooit. Niet je producten, niet je diensten, maar datgene wat je uitstraalt en bent is onderscheidend!

Archetypen

Om je identiteit helder te krijgen werkt 12 Points met de Archetypen van Carl Jung. Als je duidelijk omschrijft wat voor soort type je bent dan is het makkelijker voor iedereen om de content daar op aan te passen. Zo zal content van Magnum altijd een tikkie sexy zijn van Ben & Jerry’s eerder vrolijk. Dat komt omdat Magnum een verleider is en Ben & Jerry’s  het Archetype clown. En toch verkopen ze allebei ijs.